Leveranstider och villkor

Betalalternativ

Visa / Mastercard           0:-

Faktura med Alectum     29:-

Postförskott                  69:-  (Ej uthämtat paket 300:-)

Hämta i Butik                0:-

Fraktkostnader

Enhetsfrakt inom Sverige                         29:-

Vid köp av fler än 5 varor (inom Sverige)   0:-

Leveranstider och villkor

Normal leveranstid är 1-4 arbetsdagar (vardagar) efter det att vi har mottagit din beställning, om produkten finns i lager. I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara längre. Information om leveranstid finns angivet under knappen Lagerstatus på webbplatsen. Meddelande om ev. avvikelser från den normala leveranstiden eller informationen på hemsidan får du i samband med orderbekräftelsen. Du har då givetvis rätt att avstå alternativt ändra din beställning.

Vid beställning från webbshoppen så är det viktigt att varan finns i lager för webbshoppen. Om den inte gör det så måste vi beställa hem varan från leverantören vilket kan ta 2-4 veckor, alternativt skicka ner den till vårt lager från butiken vilket tar ungefär 1 vecka.

Lagerstatusen för webbshoppen stämmer alltid, butikens lagerstatus är dock mer en uppskattning av antalet som finns i lager. Vill ni vara säker på att en vara finns i lager i butiken – ring eller maila.

Ångrar du ditt köp står du själv för frakt- och emballagekostnader.

Fraktkostnader

Vid köp av fler än fem artiklar får du fri frakt. Beställer du under fem artiklar kostar frakten 29 kr. Om betalningen sker via faktura tillkommer en faktureringsavgift på 29 kr.

Brev
Beställningar som har en mindre vikt och volym kan beställas med leveranssätt Brev. Detta kan endast användas när betalning sker med kort, direktbanksbetalning eller avbetalning. Beställningen kommer då att levereras direkt i din brevlåda.

Postpaket
Beställningar som väger mindre än 20 kg kan beställas med leveranssätt Postpaket. När din beställning har anlänt till Postens Serviceställe, i vissa fall även en närliggande ICA-affär eller bensinstation i din hemort, skickas en avisering till dig. Det finns två olika sätt att få aviseringen på; SMS-avisering till din mobiltelefon eller pappersavisering.

Pappersavisering
När ditt paket anländer till Postens Serviceställe skickas en avi hem till dig. Ta med dig avin till det anvisade servicestället för att hämta ut din beställning.

Leveransförsening
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Transportrisken
Vi står för transportrisken dvs. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.

Ersättningsvara
Skulle någon av artiklarna du beställt vara slut i lager händer det att vi istället sänder en likvärdig ersättningsvara. Du har full returrätt och får pengarna tillbaka för vara och frakt om du inte skulle vara nöjd. Vid retur kontakta vår Kundservice på tel.  08 – 30 01 24 för utskick av en returfraktsedel.

Outlösta paket
För paket som ej hämtats ut och gått i retur till oss, debiteras en avgift på 300 kr inklusive moms för att täcka våra utgifter för frakt och administration.